چرا پیکاپ آمیکو ؟؟!؟

  برتریهای پیکاپ نسبت به سایر پیکاپ ها؟

شــرکــت صنـعتــی آذر مــوتــور (Azar Motor Industrial Co) در سال 1368 تاسیس و سپس برند ضمـن ثبت در ایران در 32 کشـور دیگر نیز به ثبت رسیده است. با استفاده از 28 سال تجربه در صنعت (تراکتور سازی و موتور سیکلت) از حدود 10 سال پیش ساخت خودرو های تجاری (کامیونت، کامیون و کشنده) را آغاز نمود و تاکنون حدود 30.000 دستگاه خودرو به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نموده است. در زمانی که برخی خودروسازان کشور اقدام به عرضه محصولات خودروسازان بزرگ چینــی مـی نمـودند، اکثـراً ایرادات فنــی مشهودی در عملکرد خودروها وجود داشت که حوادث ناشی از آن در چند سال گذشته تیتر مطبوعات و خبرگزاری ها بود و اخبار تصادفات این خودروها به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت در جاده ها دائماً به گوش می رسید. با وجود اینکـه مسیـر تـدارک قطعـات بدلیل تحریم‌ها از کشور چین بوده است، ولی با بهره‌گیری از مدیران، مهندسین و همکاران توانمند خود در تولید خودروهای تجاری توانست اجزای اصلی خودروها را به روش مهندسی خرید و با دقت تمام از برندهای معروف قطعه ساز دنیا تدارک و محصولات خود را به بازار عرضه نماید. در نتیجه حتی یک مورد تصادف بدلیل عدم ایمنی و یا به کار بردن قطعات بی کیفیت در سامانه تصادفات پلیس کشور برای محصولات ثبت نشده است. در کشور چین همه تولیدکنندگان پیکاپ‌ موظف هستند فقط 55 نوع استاندارد CCC چین را اخذ کنند، در صورتی که پیکاپ آمیکو اولین خودرو ایران می باشد که بدلیل کیفیت بالا گواهینامه استانداردهای 88 گانه ایمنی و آلایندگی روز اروپا را از مؤسسه TUV آلمان اخذ نموده است و در نتیجه پیکاپ های قابل صــدور به اتحــادیه اروپـــا می باشند. باید توجه داشت که تاکنون هیچ خودروئی‌در ایـران نتوانسته استانداردهـای 88 گانه را اخذ نماید.‌ تمامی پیکاپ‌های مونتاژ ایران و حتی پیکاپ‌های وارداتی از ژا‌پن نیـز فقط دارای استانداردهــای 55 گــانه مـی باشند. به علاوه تــاکنون هیـچ پیکا‌‌پ ‌دوگــانه سوزی (CNG) به بازارهای چین عرضه نشده است، در صورتیکــه پیکـاپ‌های مجهز به سیستم و تجهیزات پیشرفته سوخت رسانی CNG بوده و گواهینامه های مرتبط با آن را از مؤسسه TUV آلمــان دریافــت نموده اند. هیچ یک از ‌پیکا‌پ‌های چینی و حتی ژاپنی به قفل دیفرانسـیل اتوماتیک مکانیکـی مجهــز نمـی بـاشند (Diff. Lock)و تنهــا ‌‌پیکاپ‌های آمریکایی مثل فورد و شورلت و در ایران فقط ‌پیکاپ های ، به این نوع قفــل دیفرانسیل ساخـت آمریکــا تجهیــز شده ‌اند. سیستم کلاچ ‌پیکا‌پ‌های ، از معروفترین برند اروپایی “VALEO” با گشتاور حدود 1/5 برابر گشتاور موتور میتسوبیشی انتخاب شده که در دشوارترین موقعیت ها قدرت خود را به نمایش می گذارد. یونیــت ایموبیــلایزر (ضــد ســرقت)‍ نصـب شده در پیکا‌پ‌ های یکـی از مطمئن‌ترین و قــوی ترین ایموبیلایزرهــا می باشــد که همـانند خودروهــای لوکس اروپائی به راحتی رمزگشایی نمی شود. وجه تمایز در کـرانویل و پینیون دیفرانسیل آمیکو با سایر پیکاپ های موجود در ایران، نسبت دنده‌ها و همچنین آلیاژ مواد تشکیل دهنده آنها می باشد که با استفاده از تکنولوژی پیکاپ‌های آمریکایی جهت ایجاد گشتاور بالاتر و عمر بیشتر مهندسی و تهیه شده است. GVW کلیه پیکاپ‌های دوکابین تولید چین و ژاپــن کمتــر از 2800 کیلوگــرم است، در حالیکه GVW پیکــاپ‌‌ دوکــابیـن ( ) 3200 کیلوگرم می باشد، یعنی قابلیت حمل 400 کیلوگرم بار بیشتر را دارد. GVW کلیه پیکاپ‌های تک کابین چین و کره‌ و حتـی اروپــا کمتــر از 3000 کیلوگـرم می باشد در صورتیکه GVW پیکاپ‌ تـک کابیـن ( ) 3450کیلوگرم است. بنابراین توان حمل حدود نیم تن بار اضافه نسبت به رقبا را دارد. با توجه به اختلاف فـاحش GVW پیکاپ‌های نسبت به خودروهای چینی و ژاپنی، سیستـم هـا و قطعـات این پیکاپ ها شامل قطعات زیربنـدی، شاســی، سیستم تعلیق مستقل جلو و تعلیق عقب و سایر قطعات مرتبط مثل سیستم ترمزها و ... متناسب با آن و با دانــش مهندسی طراحی و تقویت شده است.‌ جهت امنیت و ایمنی بیشتر سرنشینان، شاسی پیکاپ‌های همانند اتومبیل‌های پیشرفته اروپائی در تصادف‌های شاخ به شاخ در قسمت جلو به چهار مرحله ضربه گیر مجهز شده که پیکاپ‌های چینی و ژاپنی موجود در بازار از این تکنولوژی بی بهره هستند. همه پیکاپ‌های چینی وارداتی و مونتاژ شده بر اساس استاندارد آلایندگـی یــورو 4 می باشند درحــالی که پیکاپ های با استاندارد یورو 5 (Euro5) با قابلیت ترفیع به یورو 6 تولید و به مشتریان عزیـز عرضه می شوند. می‌توانیم ادعا کنیم که در انتخاب قطعات متشکله دقت و مهارت بسیاری در جهت افزایش کیفیت اعمال شده و از بهترین قطعه‌سازان معروف دنیا استفاده گردیده است. پیکاپ های در کنــار استفـاده از تکنولوژی های روز تمامی تجهیزات‌‌ و امکانات رفاهی را همانند پیکاپ های رده اول دنیا به صورت استاندارد دارا می باشند و از نظر راحتی، نرمی، بزرگ بودن فضای داخل کابین و بزرگ بودن اطاق بار، آسایش بهتر و بیشتری را نسبت به پیکاپ های ژاپنی موجود در بازار برای سرنشینان مهیا می سازند.



چاپ